1. Osobní podání: na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí Středa Čtvrtek |
16:00 - 18:00 13:00 - 15:00 13:00 - 15:00 |
2. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
3. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@dobrochov.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Dobrochov, Dobrochov 43, 798 07 Brodek u Prostějova
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí Středa Čtvrtek |
17:00 - 19:00 13:00 - 15:00 13:00 - 15:00 |
Poštou na adresu Obecní úřad Dobrochov, Dobrochov 43, 798 07 Brodek u Prostějova
Elektronicky na e-mail: ou@dobrochov.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 9jzawu9
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
– do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm. a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Položka | Sazba |
---|---|
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) | 300 Kč |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) | 2 Kč |
paušál provozních nákladů (materiál, energie) | neúčtuje se |
ostatní náklady | dle skutečně vynaložených nákladů |
Novinky z úřadu přímo do vašeho telefonu